Yeni Cevaplananlar

Soru Mercuh Racihe Tereccuh Edebilir

'Mercuh racihe tereccuh edebilir' ne demektir?

Soru Fal Baktırmak

Fal baktırıp geleceğe dair söylenenlere inanan kimse kafir olur mu?

Soru Namaz Rekatlarını Şaşırma

Namaz kılarken sık sık hangi rekatta olduğunu şaşıran biri galip zannına göre ederken her namazda sehiv secdesi yapmak zorunda mı?

Soru Kurandaki Tevafuk Niçin Bu Zamanda Ortaya Çıktı?

Kurandaki tevafuk, ilk olarak Kayışzade hafız osman efendinin ve akabinde Hüsrev Efendinin Kuran'ı yazmasıyla inkişaf etmiştir. Peki bu tevafukun bunca zaman sonra görünür hale gelmesinin hikmeti nedir? neden Kuranın nazil olduğu zamanlarda veya o zamana daha yakın bir vakitte bu tevafuklar aşikar olmadı ve gizli kaldı?

Soru Dinden Çıkanın Nikahı

Dinden çıkan bir erkek, hanımının iddet süresi bittikten sonra tövbe edip iman derse eşinin de rızası varsa yeniden nikah kıyılmasına gerek var mı?

Soru Hz Ömerin İctihadı

Bedir savaşından sonra hz Ömer esirlerin öldürülmesi, Peygamberimiz ve hz Ebu bekir ise fidye ya da okuma yazma öğretme şartıyla salıverilmesi yönünde ictihadda bulundular. Nihai olarak hz Ömerin ictihadı uygulanmadı diğeri uygulandı. Fakat sonradan inen ayet-i kerimede Allah hz. Ömerin ictihadını doğruladı. O esirler arasında Süheyl bin amr vardı ve kendisi ileride müşrik saftan müslüman safına geçip peygamber...

Soru Kader Kaza Ata

Kader ve kazada, atânın hükmü nedir? Levhi mahfuzda var olan bir şey atâ ile değişir mi? Mesela sadaka belayı def eder. Hadisinde sadakanın kaderde var olan bir belayı değiştirdiği söylenebilir mi? Eğer levhi mahfuzda bir değişme olduğunu söylersek, bu durum Cenabı Hakkın her şeyi bilmesi gerçeğiyle zıt düşmez mi?

Soru Araç Kaskosu ve Sigorta

Araç için yapılan zorunlu araç sigortası ile kasko yaptırmanın dini hükmü nedir? Bununla birlikte diğer isteğe bağlı sigortaların hükmü nedir?

Soru Ayetül Kübra İsmi

Ayetül kübra ismi doğru bir isim midir? Üstad neden ayetül kübra demiş?

Soru İhsanı İlahi

"İhsan-ı İlâhîden fazla ihsan, ihsan değildir. Herşeyi olduğu gibi tavsif etmek gerektir." Bu cümleyi, buradaki anlamından başka; Cenab-ı Allahın sana ihsan ettiği nimetlerin fazlası fazl-ı İlahi den olmayabilir şeklinde anlamak mümkün mü, değil mi?